Portal kartowy – www.kartosfera.pl to system umożliwiający dostęp zarejestrowanemu Użytkownikowi do wybranych usług i funkcjonalności dotyczących kart za pomocą sieci Internet i przeglądarki internetowej.
W portalu kartowym Użytkownik może:
- zmienić numeru telefonu wykorzystywany wyłącznie do obsługi portalu kartowego
- zmienić kod PIN posiadanych kart płatniczych
- zastrzec posiadane karty płatnicze
- aktywować zabezpieczenie 3D-Secure
- aktywować posiadane karty płatnicze
- wyłączyć/ponownie włączyć funkcję płatności zbliżeniowych dla posiadanych kart płatniczych (o ile karty posiadają funkcję zbliżeniową)
- zmienić limity transakcyjne posiadanych kart płatniczych
- przeglądać listę autoryzacji wykonywanych kartami kredytowymi
- przeglądać i pobierać miesięczne zestawienia transakcji dla kart kredytowych
- dokonać czasowej blokady/odblokować kartę płatniczą
- ustawić kod PIN do transakcji Internetowych.
Do korzystania z Portalu kartowego konieczny jest dostęp do komputera lub innego urządzenia z systemem operacyjnym obsługującym popularne przeglądarki internetowe, np.: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Chrome czy Safari. Przeglądarki muszą mieć włączone przyjmowanie plików cookies oraz obsługę javascript.
W celu zarejestrowania się w Portalu kartowym „Kartosfera”, wejdź na stronę internetową www.kartosfera.pl.
Kontakt telefoniczny z Infolinią: +48 86 215 50 00
Zmiany z zakresu wdrożenia silnego uwierzytelniania w usłudze 3D Secure »»
Kod PIN do transakcji Internetowych
Od 1 stycznia 2021r. każdy Użytkownik karty, który płaci kartą płatniczą w Internecie musi zdefiniować dodatkowe zabezpieczenie w postaci kodu PIN do transakcji Internetowych.
Kod PIN nadaje Użytkownik karty płatniczej logując się do portalu KartoSFERA.
W przypadku braku kodu PIN transakcje Internetowe od 1 stycznia 2021r. nie będą mogły być realizowane (będą odrzucane).
Aby ustawić kod PIN postępuj zgodnie z instrukcją:
- zaloguj się do portalu KartoSFERA na stronie www.kartosfera.pl
- wybierz z menu opcję "3D Secure"
- w zakładce "Pytanie uwierzytelniające" w polu "Ustaw odpowiedź" nadaj swój 4 cyfrowy kod PIN
- zaakceptuj przyciskiem "Akceptuj"
- wpisz otrzymany (na numer telefonu podany w Banku) kod SMS
- potwierdź przyciskiem "Potwierdź"
- wyloguj się z portalu
Kod PIN możesz zmienić w dowolnej chwili wykonując identyczną procedurę.
Po ustawieniu kodu PIN do transakcji Internetowych proces uwierzytelnienia transakcji będzie dwuetapowy: na pierwszym ekranie zostaniemy poproszeni o wprowadzenie kodu PIN do transakcji Internetowych a po jego poprawnym wprowadzeniu zostanie wyświetlony ekran z prośbą o wpisanie jednorazowego kodu SMS.
Pamiętaj, aby płacąc kartą nie zapisywać danych karty na stronach internetowych ani nie przypisywać jej do profili użytkowników w przeglądarce.