Od 27 lipca 2020r. Klienci Banku Spółdzielczego w Gorlicach korzystający z bankowości elektronicznej – Internet Banking mogą skorzystać z usługi mojeID wraz z założeniem Profilu Zaufanego.
Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj »»
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj »»
Możliwości oferowane przez mojeID:
- Potwierdzenie tożsamości
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania - Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści:
- Łatwiejszy dostęp
Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług. - Bezpieczeństwo
Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi. - Użyteczność
Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne. - Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
Zastosowanie:
- Usługi publiczne
Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych) - e-Commerce
Potwierdzanie wieku klienta
Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy - Energetyka
Rejestracja wniosku/formularza
Przedłużenie umowy
Dostęp do portalu klienta - Medycyna
Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
Zakup leków przez Internet - Media
Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
Opłacanie abonamentu - Ubezpieczenia
Sprzedaż polisy przez Internet
Odnowienie polisy (Direct)
mojeID w pytaniach i odpowiedziach:
- Co to jest mojeID?
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. - Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości. - Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie. - Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość. - Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.