BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA
Rozwój globalnej sieci Internet stworzył miejsce do powstania nowych usług bankowych. Jedną z nich jest usługa Internet Banking, która umożliwia Klientom obsługę rachunków poprzez Internet. Internet Banking i Internet Banking dla Firm to dostęp do rachunków bez konieczności przychodzenia do placówek Banku, bez kolejek, zbędnych formalności, z dowolnego miejsca, przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.
Oferowany przez Bank dostęp do konta przez Internet sprawia, że można uzyskać informację o:
- stanie salda i danych szczegółowych rachunków posiadanych w Banku,
- historii operacji na tych rachunkach
- wydrukować fragment historii operacji lub informacje o wybranej operacji
- złożyć dyspozycję przelewu na rachunek obcy, na rachunek ZUS, Urzędu Skarbowego do wysokości dziennego limitu transakcji oraz salda na rachunku
- przeglądać wykaz dyspozycji złożonych poprzez wszystkie dostępne kanały elektroniczne
- przy składaniu dyspozycji przelewu podać przyszłą datę realizacji przelewu oraz w razie potrzeby anulować takie zlecenie przed zadaną datą realizacji
- założyć i modyfikować listę kontrahentów i wykorzystywać ich dane przy wykonywaniu przelewu na rachunek obcy
- założyć i modyfikować zestawy danych płatników oraz wykorzystywać je przy wykonywaniu przelewów na rachunki ZUS i rachunki Urzędów Skarbowych
- szybko i sprawnie doładować telefon komórkowy w dowolnej sieci operatora
Funkcjonalność i bezpieczeństwo
Wprowadzane operacje przez Internet Banking są w czasie rzeczywistym (online) rejestrowane w systemie bankowym na rachunku Klienta. Podobnie, zmiany wprowadzane na rachunku Klienta przez Bank, są natychmiast widoczne przy obsłudze przez Internet Banking. Ochrona transmitowanych danych oparta jest na nowoczesnych standardach przekazu informacji w Internecie. Dane przesyłane pomiędzy komputerem Klienta i informatycznym systemem bankowym, przesyłane są w postaci zaszyfrowanej, przy użyciu protokołu SSL. Szyfrowanie całości przesyłanych danych gwarantuje tajność ich transmisji.
Terminy związane z technologia bezpieczeństwa:
identyfikator klienta - unikalny numer nadawany każdemu użytkownikowi systemu przez Bank w chwili uruchomienia usługi,
hasło dostępu - ustalane przez klienta przy pierwszym logowaniu,
kod autoryzacji – sześciocyfrowy kod przesyłany za pomocą sms pozwala na uniknięcie wykonania zlecenia bez wiedzy właściciela.
W trosce o bezpieczeństwo i wygodę korzystania z usługi należy stosować poniższe zasady:
po zalogowaniu do usługi należy zawsze sprawdzić, czy połączenie realizowane jest w bezpiecznym trybie, co symbolizuje ikona kłódki, umieszczona na dolnym pasku przeglądarki. Jeśli ikona ta nie pojawia się, należy sprawdzić konfigurację przeglądarki. Jeżeli ikona występuje, należy na nią kliknąć i sprawdzić, czy wyświetlony certyfikat wystawiony jest dla Banku w Gorlicach i jest ważny, Internet Banking należy obsługiwać korzystając tylko z jednego okna przeglądarki, podczas korzystania z usługi nie należy używać klawiszy nawigacyjnych przeglądarki internetowej (tj. Wstecz, Dalej, Odśwież, Zatrzymaj). Serwis posiada specjalnie przygotowane klawisze i hiperłącza, które zapewniają sprawne poruszanie się po jego stronach, jeżeli połączenie zostanie zerwane (np. z winy operatora telekomunikacyjnego), należy ponownie zalogować się do usługi oraz sprawdzić czy system zapamiętał ostatnie zlecenia, po zakończeniu korzystania z usługi oraz w razie konieczności oddalenia się od komputera należy bezwzględnie wylogować się z serwisu, należy stosować zalecane ustawienia przeglądarki internetowej, które opisane są w Instrukcji Użytkownika "Internetowa Obsługa Rachunku" - Instrukcję można pobrać z naszej strony internetowej.
Uwaga!
Dla zachowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa niezbędne jest stosowanie się do zaleceń producenta systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej oraz instalowanie zalecanych przez niego uaktualnień tych programów.