Oszustwa na kupującego
Cyberprzestępcy podszywają się pod kupujących i wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej.
Ostrzegamy przed oszustami na portalach sprzedażowych! Cyberprzestępcy przesyłają linki do fałszywych stron płatności za pomocą wiadomości e-mail, sms lub komunikatorów internetowych. Sprzedający otrzymuje informację, że kupujący dokonał już wpłaty i żeby odebrać pieniądze trzeba kliknąć w link zamieszczony w wiadomości. Na spreparowanych stronach wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej.
Ważne
- nie należy przeprowadzać transakcji bankowych za pomocą podsyłanych linków
- nie należy otwierać podejrzanych linków i załączników, a także nie wykonywać żadnych próśb lub poleceń zawartych w wysyłanych wiadomościach
- w przypadku otrzymania wiadomość na platformie sprzedażowej z prośbą o podanie adresu e-mail czy numeru telefonu, można być pewnym, że jest to próba oszustwa
- rozmowa o zakupie nie powinna być przenoszona poza platformę sprzedażową
- zawsze należy dokładnie weryfikować adres strony logowania
Uwaga
Jeżeli podejrzewasz że właśnie mogłeś nieświadomie podać dane logowania do Banku przestępcy i chcesz szybko zablokować dostęp do bankowości internetowej:
- zadzwoń pod numer telefonu 538 307 309 i skontaktuj się z pracownikiem Naszego Banku
- zaloguj się do bankowości internetowej i po naciśnięciu przycisku Wyloguj wybierz przycisk Zablokuj dostęp lub
- zaloguj się do aplikacji mobilnej i przy wylogowaniu wybierz ZABLOKUJ DOSTĘP