Bezpieczeństwo w Internecie

Pamiętaj!

  • Nie otwieraj załączników poczty elektronicznej od nieznanych Ci osób lub firm i nie klikaj w zawarte w załącznikach lub e-mailach odsyłacze do stron internetowych.
  • Jeżeli nadawca wiadomości pocztowej jest Ci znany, ale treść e-maila nie koresponduje z tą osobą lub nie oczekiwałeś listu od tej osoby - nie otwieraj załącznika. Skontaktuj się telefonicznie z nadawcą wiadomości i wyjaśnij sprawę.
  • Nie daj się nabrać, że w Internecie ktoś da Ci coś za darmo lub za drobną przysługę. Może to być próba kradzieży Twojej tożsamości lub posłużenia się Twoimi danymi do popełnienia przestępstwa – np. próba wykorzystania Twojego rachunku bankowego w procederze prania pieniędzy.
  • Zastanów się, dlaczego ktoś w e-mailu skłania Cię do szybkiego niestandardowego działania - czy przypadkiem nie jest to atak socjotechniczny.
  • Zastanów się, zanim podasz swój adres e-mail lub numer telefonu komórkowego w formularzu nieznanej Ci witryny internetowej. Nie działaj pod wpływem impulsu.
  • Jeśli link, w który kliknąłeś, przenosi Cię na stronę logowania do usługi - upewnij się, że jesteś na właściwej stronie logowania, a nie zostałeś przekierowany na przestępczą stronę, która chce wyłudzić Twoje dane osobowe. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, zamknij tę stronę.
  • Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę - zrezygnuj z autoryzacji transakcji, gdy masz jakiekolwiek podejrzenia.
  • W razie konieczności skontaktuj się z Bankiem pod numerem 18 353 54 01 lub +48 538 307 309.
  • Nie instaluj programów pochodzących z niezaufanych źródeł.
  • Pamiętaj, że Bank nie wysyła SMS-ów lub innych wiadomości z odsyłaczem do zainstalowania „certyfikatów bezpieczeństwa”.
  • Nie korzystaj z nieznanych lub publicznych sieci (np. hotspot, Wi-Fi).
  • Nie podawaj ważnych danych (np. login i hasło), gdy korzystasz z obcej sieci lub niezaufanego komputera.