Oszustwa na kupującego

Cyberprzestępcy podszywają się pod kupujących i wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej.

Ostrzegamy przed oszustami na portalach sprzedażowych! Cyberprzestępcy przesyłają linki do fałszywych stron płatności za pomocą wiadomości e-mail, sms lub komunikatorów internetowych. Sprzedający otrzymuje informację, że kupujący dokonał już wpłaty i żeby odebrać pieniądze trzeba kliknąć w link zamieszczony w wiadomości. Na spreparowanych stronach wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej.

Ważne

  • nie należy przeprowadzać transakcji bankowych za pomocą podsyłanych linków
  • nie należy otwierać podejrzanych linków i załączników, a także nie wykonywać żadnych próśb lub poleceń zawartych w wysyłanych wiadomościach
  • w przypadku otrzymania wiadomość na platformie sprzedażowej z prośbą o podanie adresu e-mail czy numeru telefonu, można być pewnym, że jest to próba oszustwa
  • rozmowa o zakupie nie powinna być przenoszona poza platformę sprzedażową
  • zawsze należy dokładnie weryfikować adres strony logowania

Uwaga

Jeżeli podejrzewasz że właśnie mogłeś nieświadomie podać dane logowania do Banku przestępcy i chcesz szybko zablokować dostęp do bankowości internetowej:

  • zadzwoń pod numer telefonu 538 307 309 i skontaktuj się z pracownikiem Naszego Banku
  • zaloguj się do bankowości internetowej i po naciśnięciu przycisku Wyloguj wybierz przycisk Zablokuj dostęp lub
  • zaloguj się do aplikacji mobilnej i przy wylogowaniu wybierz ZABLOKUJ DOSTĘP